דרכים לצמיחת העסק הביתי

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Facebook
Twitter
LinkedIn

המאמר מוגש בחסות מ.ט.י חולון

העסק עובד יפה אבל אתם רוצה יותר. הנה 10 רעיונות שיעזרו לכם לקחת את העסק הביתי לרמה חדשה.
"קטן זה יפה"
"הארנב והצב: איטי ויציב זוכה במירוץ
"אינץ' אחרי אינץ', שלב אחרי שלב, זו הדרך לצמוח"
בעוד שאמרות שפר כאלה בדרך כלל מדברות אלינו, זה יכול להיות מאוד מתסכל עבור בעל עסק ביתי שאפתן, הנחוש לקחת את העסק שלו לשלב הבא של צמיחה ורווחיות.

עסק נותן שירות של אדם או שניים, ללא מלאי, דמי שכירות וללא העסקת עובדים יכול להיראות תחילה כדרך קלה לעשות כסף, אך כאשר הטלפון מתחיל לצלצל ללא הפסק ולקוחות חוזרים שוב ושוב, בעליו של העסק הביתי שנכשל לתכנן מראש, נופל קורבן להצלחה שלו עצמו. או שהוא שורף את עצמו בניסיון ללהטט בין הכל בעצמו או שהוא מבזבז זמן וכסף רב על שכירת עובדים עד שהרווח נעלם.
למזלכם, יש דרכים לקחת את העסק הביתי לגבהים חדשים מבלי להקריב את רווחיות העסק או לאבד את שפיותכם.

עקבו אחר 12 הצעדים לצמיחת העסק הביתי להצלחה אישית ועסקית:

1)התמקדו בשירות או מוצר אחד ואז שווקו אותו, מכרו אותו, עשו לו קידום מכירות וכל מה שאתם יכולים על מנת להגביר את המכירות של מוצר או שירות יחיד זה. אמנם זה מפתה להתנדנד על הגדר ולנסות להיות הכל בשביל כולם, אך לעיתים, זה פחות מסוכן ויותר רווחי לבחור מוצר או שניים טובים ומהם לבנות בסיס יציב ורווחי.

2)דוגמא לכך ניתן ללמוד מרוי, גנן נוף מניו-ג'רסי שנמאס לו לאסוף את גללי הצואה של הכלבים ממדשאות לקוחותיו. לכן, התחיל רוי, בנוסף על עבודתו כגנן, גם בעסק ביתי של פינוי צואת כלבים. הוא הפך את רכב העבודה שלו ללוח מודעות נייד. "עיצבתי את הרכב בצורת כלב דלמטי ושמתי מגנטים עם שם העסק על הרכב. המידע עבר מפה לאוזן וכך הפכתי את מה שהיה פעם הסיוט שלי לעסק משגשג המשרת 100 לקוחות ומבצע 1,100 איסופים בשבוע".

3)הודות להצלחת העסק, רוי מתכנן כעת לצאת מעסקי הגינון ולהתמקד במיזם החדש. "כשאני אוסף אחרי הכלבים, אני עושה את זה 12 חודשים בשנה ולעולם לא צריך לתקן או להחליף ציוד, וזו גם עבודה הרבה יותר קלה מגינון שאוכל לעשות אותה תמיד, גם עד גיל 80".

4)הרחיבו את קו המוצרים שלכם והציעו מוצרים או שירותים משלימים. ברגע שהצלחתם עם מוצר או שרות שהלקוחות אוהבים, אל תפספסו את ההזדמנות להוציא מוצרים קשורים לגיוון קו המוצרים שלכם. לא רק שזה ייתן ללקוח שלכם מגוון רחב יותר, אלא זה גם ייגרום למוצר שלכם להיות מושך יותר בעיני בעלי חנויות שמעדיפים להחזיק מלאי של קו מוצרים בניגוד למוצר יחיד.  מרדית' מאוהיו היא בעלת עסק ביתי לבגדים לתינוקות שרק נולדו. כעת היא מרחיבה את קו המוצרים שלה וכוללת בו גם שמיכות, סינרים וסלסלות מתנה. לדבריה: "הלקוחות שלנו נהנים מאפשרויות רבות יותר למתנות והחנויות שקונות מאיתנו יכולות להציע ללקוחות שלהם מגוון רחב יותר של מתנות לבחור ממנו".

5)מיצאו דרכים להגדיל מכירות ללקוחות הקיימים שלכם. זה הרבה יותר זול מלמצוא לקוחות חדשים. אפילו אם אינכם יכולים להרחיב את קו המוצרים שלכם, מומלץ לתת תמריץ רציני להכנסה ע"י כך שתמכרו יותר מהמוצרים או השירותים הקיימים שלכם ללקוחות הקיימים שלכם.  דרך אחת קלה לעשות זאת היא ע"י הנחה על קניה גדולה. במיוחד אם המוצר שלכם זול ליצור. הציעו ללקוחותיכם לקנות, נגיד, שתי חולצות במחיר אחד. זה יאפשר לכם לבצע מחזור מכירות גדול מבלי להקריב הרבה מהרווח. דרך נפוצה אחרת היא לגמול ללקוחות מועדפים ולתת להם כרטיס ניקוב המעניק להם מוצר חינם או שירות חינם על כל 10 פריטים או שירותים שהם רוכשים. טכניקה זו נפוצה במספרות, שטיפת מכוניות, חדרי כושר אבל גם עסקים מהבית יכולים להשתמש בה.

6)שלמו למישהו שיעזור לכם מפעם לפעם – עובד, פרילנסר, מתמחה, קבלן עצמאי, אפילו הילדים שלכם. לא רק שתקלו בכך על תזרים המזומנים, אלא זה גם יאפשר לכם ליצור רשת קשרים ענפה עם אנשים מוכשרים שסביר להניח שלא הייתם יכולים להרשות לעצמכם לשכור לעבודה במשרה מלאה.  מרק מניו-יורק, מוציא לאור עיתון שכונתי, מעסיק 50 עד 75 כותבים, כולם פרילנסרים, שעוזרים לו לפתח את תכני העיתון שלו. בדרך זו, מרק חוסך במיסוי על תלושי משכורת, תנאים סוציאליים, ביטוחי עובדים ועלויות נוספות שבאות עם העסקת עובדים במשרה מלאה. יש יתרונות נוספים הוא אומר: "הבאת עזרה מבחוץ, נותנת לך עוד מישהו להתייעץ איתו על רעיונות ואסטרטגיות, כך אתה לא מרגיש שאתה הולך לבד".

7)העלו אתר אינטרנט לפירסום העסק או למכירת מוצרים און-ליין. הודות לאינטרנט, אין צורך יותר לפתוח חנות כדי להגיע ללקוחות. למשווקים של מוצרים מיוחדים כמו ספרים נדירים, אוספים שונים וכלים ייחודיים, בוטיק אינטרנטי מאפשר להגיע למיליוני קונים בכל העולם מבלי לשלם על דמי שכירות, שירותים עירוניים כמו איסוף אשפה וכו'.  בעוד שבעבר, העלאת אתר אינטרנט אילצה אותנו להיכנס להשקעה גדולה ולהיעזר במעצב אתרים מומחה, היום אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, במחיר סביר לחודש, וללא כל ידע טכני. בד"כ, החברות שעוזרות לרשום את הדומיין שלכם (כתובת האתר), יספקו לכם גם תבניות בהן תוכלולהשתמש כדי לבנות את האתר , יאפסנו את עמודי האתר שלכם על השרת שלהם ויספקו לכם כתובת לאי-מייל. בד"כ, תוכלו גם לשלוח ניוזלטר ללקוחותיכם באי-מייל, להשתמש בתבניות שנמצאות און-ליין ובמערכת דיוור אוטומטית.

8)אחדו כוחות עם עסק נוסף לקידום העסק שלכם. שיתוף פעולה עם עסק הקשור לתחום בו אתם עוסקים, זו אחת הדרכים הזולות והקלות לשיווק. עסק ביתי המייצר סבונים ומוצרי ספא, לדוגמא, יתכן ויוכל לשכנע מועדון בריאות מקומי להחזיק את מוצריו בחנות המועדון בתמורה להנחה על המוצרים ללקוחותיו. בדומה, העסק יכול לשלוח שובר כניסה חד פעמי למועדון הבריאות למי שקונה ממוצריו.  ננסי, יחצ"נית שעובדת מהבית, יצרה שיתוף פעולה עם חברה לעיצוב גרפי לאספקת שירותי עיצוב כמו עיצוב אתרים וברושורים ללקוחותיה. "כעת, כשאני עובדת מהבית, הלקוחות שלי מקבלים שירות ותוצאות טובים בהרבה, בעלויות הרבה יותר נמוכות מאשר כשניהלתי מרכז רווח של 3 מיליון דולר בחברה מובילה בתחום יחסי הציבור." היא אומרת.

9)אתרו שווקים נוספים. אם אתם מוכרים לתלמידי תיכון, החלו לשווק גם לסטודנטים. אם אתם מוכרים לאימהות עובדות, אולי המוצר שלכם מתאים גם לאימהות הנשארות בבית, עם מספר התאמות במוצר.  אסטרטגיה נוספת היא לקחת מוצר או שירות שנמכר ללקוחות פרטיים ולמכור אותו לחנויות. לדוגמא, עסק ביתי לקייטרינג שמתמחה בעוגות וקינוחים אחרים, יכול ליצור קשר עם מאפיה מקומית ולמכור את מוצריו על בסיס קמעונאי. בעוד שהמחיר שייקבל מהמאפיה יהיה נמוך יותר, הוא ימכור יותר מוצרים וייצר תזרים מזומנים יציב שהוא יכול להתבסס עליו.

10)מיצאו דרכים חדשות ושונות לשווק את העסק. היכנסו לפורומים באינטרנט או תנו הרצאות מקצועיות. שיווק העסק הביתי שלכם לא צריך להיות מלווה הוצאה גדולה של כסף על מודעה בעיתון, בדפי זהב או ברדיו המקומי. יש אמצעי שיווק בסיסיים שעולים הרבה פחות ולעיתים הרבה יותר אפקטיביים. אם תיכנסו, למשל, לפורום באינטרנט העוסק בתחום התמחותכם ותייעצו שם לשאלות שעולות, תוך חתימת שמכם ושם העסק שלכם, תוכלו לפרסם את העסק בקלות וללקוחות פוטנציאלים רבים. יש גם קהילות וקבוצות שישמחו לקבל הרצאה ממומחה, למשל, מנגר הנותן הרצאה בחוגי בית על עבודות נגרות או צביעה לבית.

11)התרחבו גיאוגרפית מבלי לצאת מהבית. יתכן והגיע הזמן לספק את השירות או המוצר שלכם גם מחוץ לעיר מגוריכם. תוכלו לשכור שירותי משרד בעיר מרוחקת, להשתמש בכתובת המשרד השכור ובמספרי הטלפון והפקס שלו. שירות זה אינו יקר ויחסוך לכם טרדות רבות.  טיילור, רואה חשבון מניו-ג'רסי, עובד רוב הזמן מהבית ונותן שירות ללקוחות מניו ג'רסי אך כשהחליט שהגיעה העת להתרחב, הוא שכר משרד "וירטואלי" במרכז העסקים במנהטן, לשם הוא מגיע לפגישות עם לקוחות מניו-יורק, ומבחינת לקוחותיו הניו-יורקרים הוא רו"ח מקומי לכל דבר, שיכולים להיפגש איתו ולשלוח לו דואר או פקס בעלות מקומית.  משרדים מסוג זה מציעים לרוב את כל השירותים, מחדרי ישיבות ושירותי קבלה ועד לתיבה קולית וחיבור לאינטרנט מהיר. זה מאפשר לעסקים העובדים מהבית שירותי משרד חיצוניים מתי שהם צריכים. טיילור משלם 10$ לשעה על שימוש במשרד וזה מאפשר לו לגבות את העלות הזו מלקוחותיו. "בעוד שאני עדיין רוצה לנהל את העסק שלי מהבית, זה מאפשר לי לחפש הזדמנויות חדשות וליצור קשרים עם בעלי מקצוע אחרים."

12)חישבו על הפיכת העסק שלכם לרשת מזכה או להזדמנות עסקית. בעוד שרוב העסקים הביתיים נשארים קטנים, יתכן ולשלכם יש את הפוטנציאל להתרחב בצורה משמעותית דרך זכיינות, או מפיצים מורשים. שאלת המפתח כאן שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם ניתן להמיר את העסק שלכם לפורמט עסקי שמישהו אחר יוכל לפעול על פיו (זכיינות) או האם יש לכם מוצר קבוע או שירות שמישהו יכול למכור לאורך זמן (הזדמנות עסקית). הרחבת העסק דורשת גיוס הון, שכירת עובדים, קניית ציוד ושכירת משרד או מחסן, ואפשרות נוספת ולעיתים רווחית יותר, ופחות מסוכנת, היא לרשום את המוצר שלכם בחברה גדולה שיש לה יכולות ייצור וכוח מכירה קיים שיעשו עבורכם את העבודה.

5/5