עצור! אורות אדומים לפניך

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Facebook
Twitter
LinkedIn

"אורות אדומים":

מאפשר לקבל מידע על תביעות משפטיות או התראות אחרות לגבי עסק או ספק כלשהו. התביעות עשויות להיות מוגשות ע"י ספקים, לקוחות, בנקים ומוסדות כספיים וכן ע"י זרוע ממשלתית כלשהי (בד"כ מס הכנסה או מע"מ). כמו כן המידע כולל דיווח מספקים על צ'קים שחזרו או התעכבו. בחינת המידע הנ"ל תוכל לעזור לך כבעל עסק, להחליט האם להתקשר עם בית העסק הנ"ל ואם כן, אולי בתנאים שונים מהתקשרויות רגילות אחרות.

דו"ח עסקי:

ניתן לקבל סקירה מלאה על כל עסק בארץ, בין אם זו חברה בע"מ ובין אם שותפות או עוסק יחיד. בסקירה ייכללו שמות בעלי העסק, חלוקת המניות או אחוזי השותפות ביניהם, שיעבודים קיימים, מחזור כספי שנתי, ספקים ולקוחות עיקריים, אורות אדומים, רמת הסיכון בעסק עצמו מול הסיכון הממוצע בענף כולו ועוד. סקירה שכזו ניתן לקבל גם על עסקים בחו"ל באמצעות זכייני החברות שהוזכרו.

סקרי שוק וסקירות ענפיות:

סקרי שוק מפורטים בתחומים שונים ומגוונים. סקרים אלו מאפשרים ליזם או לבעל העסק ללמוד יותר על התחום המבוקש, שמות השחקנים הגדולים בשוק המדובר, מגמות בענף, מחזורים כספיים וכן סיכונים בענף. במידה ואין סקרים בתחום המבוקש, ניתן להזמין אותם.

ריכוז ידיעות ענפיות:

מידע וחומר אינפורמטיבי אודות חברות וגופים עסקיים כמו גם מגמות השוק ופעילויות כלכליות במשק, אותם ניתן למצוא בעיתונות ובמאמרים מקצועיים בתחומים שונים ובענפים מגוונים.

בדיקת חשבונות מוגבלים:

באמצעות המערכת המופעלת ע"י כל אחת משתי החברות וכן באמצעות המידע הזורם מבנק ישראל, ניתן לברר האם הלקוח או הספק העומדים מולנו הינם מוגבלים בבנק ואם כן, מהו סוג המוגבלות ועד מתי המוגבלות בתוקף. מידע זה יאפשר לנו לקבל החלטה האם ובאיזו דרך נרצה לעבוד עם אותו לקוח/ ספק.

מידע שיווקי:

בעל עסק המעוניין לפנות לעסקים כלשהם, על מנת שאלו יספקו לו סחורה או שירות, או עסקים שהוא מעוניין למכור להם, יכול לקבל מידע שיווקי מאורגן ומסודר אודותם. לדוגמא, בעל מסעדה המעוניין להציע שירותי קייטרינג לעסקים בסביבתו הקרובה, יוכל לפלח את העסקים המבוקשים לפי תחום גיאוגרפי (כגון רדיוס של 600 מטר ממנו) או למצוא עסקים המעסיקים מעל כמות עובדים מסוימת וכד'.

המידע יכול להינתן בשתי דרכים עיקריות:

א. קובץ excel ובו שם העסק, כתובתו, שמות המנהלים הרלוונטיים (כגון מנהל כללי, מנהל משאבי אנוש וכו') וכן כתובת הדואר האלקטרוני ומספר פקס. לא ניתן לקבל את הרשימה עם מספרי טלפונים.

ב. ע"י יצירת מכתב פניה לכל הרשימה המפולחת, בהם רק שם הנמען משתנה (לפי השמות המופיעים ברשימה). בצורה דומה ניתן להפיק גם מדבקות למשלוח ע"פ אותה רשימה.

סיכום

מערכות המידע העסקי הינן מגוונות וניתן להפיק מהן תועלת גדולה ככל שממקדים את החיפוש לצרכים הנדרשים. מידע זה נחוץ לכל בעל עסק בין אם הוא מבקש לבדוק ספק או לקוח מסוים ע"מ לבדוק את איתנותו הפיננסית ומצבו המשפטי, ובין אם הוא מבקש לקבל מידע רחב יותר על הענף בו הוא אמור לפעול ומה הסיכונים והסיכויים באותו ענף.

חשוב לדעת ששירותים אלה, של דן אנד ברדסטריט ו- BDI, נגישים למנויים בלבד ולא ללקוחות פרטיים. מרכזי המט"י הינם מנויים בעלי בלעדיות להעברת המידע ללקוחות פרטיים ולכן מומלץ לפנות אליהם לקבלת השירות.

עמרם גוטליב מתוך עצמאי בשטח

5/5