7 טיפים לעסקים חדשים

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Facebook
Twitter
LinkedIn

כמחצית מהעסקים הקטנים אותם אני מלווה הינם עסקים חדשים. מידי יום אני פוגשת יזמים חדשים בעלי מומחיות או רקע בתחום המקצועי שבו הם מתחילים לפעול, אך ללא ידע וניסיון ניהולי. בכתבה זו קיבצתי 7 טיפים מהותיים לבעלי עסק חדש.

עשייה הינה מפתח להצלחה

פרמטר מרכזי המבדיל בין עסקים שהצליחו לעסקים חדשים שכשלו הוא עשייה.
תתפלאו אולי לשמוע, אבל גם אם לא עשיתם מהלך נכון ב 100%, עצם העשייה חשוב . אני נוהגת לומר ללקוחותיי ש" לא יעבור יום אחד בלי שתעשו משהו לקידום העסק שלכם". מדובר בכל פעולה, לעיתים בנאלית כמו שיחת טלפון במטרה להיפגש עם לקוח פוטנציאלי או איסוף מייל מלקוח נוסף.

התחילו בתכנון

התכנון אינו חייב להיות בניית תוכנית עסקית של עשרות עמודים אלא מסמך של 1-3 עמודים בלבד שאותו אתם היזמים יכולים להכין בכוחות עצמכם.
על התוכנית שלכם לכלול תשובות ל 5 שאלות מרכזיות:
1. מה המוצר / השירות העיקרי של העסק שלי?
2. במה העסק/המוצר/אני ייחודי?
3. מי הלקוחות העיקריים שעבורם למוצר שלי יש את התועלת הגדולה ביותר?
4. איך אני בונה כלים מקצועיים לעסק? שם, מחירון, הזמנות עבודה, טפסי הצעות מחיר וכדומה.
5. כמה אני רוצה למכור?
גיבוש יעדי מכירות ורווח מניבים מכירות ורווח
גיבוש יעדי מכירות ורווח הינו למעשה גיבוש המטרה. ללא מטרה לנגד העיניים לאן תרוצו? אם יעירו אתכם באמצע הלילה אתם צריכים להיות מסוגלים לצטט את יעד המכירות של החודש הזה. אם עבר שבוע מתחילת החודש ולא הגעתם ל 25% מהיעד של החודש, תחשבו מה אתם עושים על מנת לממש את היעד. אם יש לכם עובדים בעסק, גם להם צריכים להיות יעדים.

אל תתפזרו:

היו עקביים. יש לכם מטרות, יש לכם תוכנית, אתם יודעים מה אתם מוכרים ולמי. לכו במסלול בעקביות. הנטייה להתבזר נוטה להתרחש בעיקר כשהביצועים אינם מספקים. במקרה זה נכון יהיה להתאים את התוכנית למידע ולהתרחשויות חדשות ואז לחזור שוב למסלול הביצוע לפי התוכנית.
קחו אוויר. בניית עסק חדש מחייבת שנה.
אם אתם עושים- כל יום לפחות משהו אחד לטובת קידום העסק, הולכים בעקביות במסלול שקבעתם במסגרת התכנון, הוסיפו לזה אורך רוח. מחייב לעיתים קרובות לא להיכנע ללחצים של בני משפחה או קרובים וחברים….במקרה הצורך תנו להם לקרוא את הכתבה.

פרסום הינו השקעה לא הוצאה:

הקמת עסק חדש, מחייבת השקעה שמטרתה לבנות מודעות לעסק החדש. מדובר בהשקעה שעיקרה במהלך שנת הפעילות הראשונה. אין מדובר בהכרח בסכומים גבוהים. יש עסקים קטנים רבים שהשקעה של אלפי שקלים בודדים בונה עבורם מודעות מצוינת.
כשאני מתייחסת לפרסום, הכוונה הינה בין היתר לשילוט של העסק, הקמת אתר וקידומו, יחסי ציבור, טלמרקטינג, דיוור, פרסום במדיה מקומית וכדומה. לכל עסק פעילות תקשורתית / פרסומית המתאימה לו ולמימוש המטרות שלו.

אל תקימו אתר אינטרנט ללא קידום:

אתר אינטרנט לעסק הינו קודם כל כרטיס הביקור והתדמית שלו. אם אתם מצפים שהאתר יניב פניות של לקוחות פוטנציאליים אתם חייבים לקדם את האתר בגוגל, מנועי חיפוש ואינדקסים עיקריים.

מאת: חנה שמשי  –  יועצת ומלווה עסקים קטנים

5/5